A menu engineering jelenleg a leghatékonyabb marketing fegyver egy étterem számára, és az a legjobb benne, hogy még szinte senki nem ismeri Magyarországon

MI IS EZ PONTOSAN

A tengerentúlon a nyolcvanas évek elején egyre nagyobb lett a konkurenciaharc a vendéglátásban. Az étterem tulajdonosok rájöttek, hogy ha életben akarják tartani a vállalkozásukat, akkor ki kell találni valamit, amivel növelni tudják a bevételeiket. Ezt a folyamatot nem bízták a véletlenre vagy a találgatásokra, hanem egy kísérlet eredményeit alapul véve, megalkották azt a rendszert, ami a mai napig is használatban van.

HOGYAN MŰKÖDIK

Szeretnéd növelni az emberek költéseit minden egyes alkalommal?
Szeretnéd „rávenni” az embereket arra, hogy azt az ételt válasszák, amiből a legnagyobb profitod származik?
Amint láthatod nem arról szól az egész, hogyan lehet még több vendéget szerezni, hanem azt mutatja meg, hogyan lehet a már meglévőkből nagyobb haszonra szert tenni.

Tehát a kérdés az, mi alapján választ a vevő

Ha ismerjük a folyamatot, ami alapján egy döntés megszületik, akkor azt befolyásolni is tudjuk, ha pedig tudjuk az emberek döntéseit befolyásolni, akkor azt könnyen bankjegyekké lehet változtatni. Az eladás és a pszichológia mindig is kéz a kézben jártak, hiszen minél jobban tudjuk befolyásolni a vendéget a döntésében, annál könnyebb a saját célunkat érvényesíteni. 

Lényegében a menuengineering szabályait felhasználva és betartva, úgy fogjuk megtervezni az étlapot, hogy az a legnagyobb eséllyel „beszélje rá” a vendéget azokra a fogásokra, amelyek neked a legnagyobb hasznot hozzák. Nincs többé tukmálás, nem kell a pincérnek senkit semmire rábeszélni.

MIK AZ ELŐNYEI

  • Egyszer kell megcsinálni
  • Folyamatos extra bevételt termel
  • Nincs szükség plusz emberre, sőt leegyszerűsíti a pincér dolgát
  • Könnyebben észreveszik a vendégeid a legjobb fogásokat.

Ebben a 2 perces videóban elmagyarázzuk a lényeget. 

Ezekben is tudunk neked segíteni

Vele fogsz dolgozni.

Molnár Ricsi

Grafikus és étlap marketinges.

“Gyerekkorom óta mindig is érdekelt a világ, hogy hogyan működik. Azon belül pedig amit kiváltképp érdekesnek találtam, az emberi elmét. Mi alapján dönt, mi alapján lát valamit szépnek vagy éppen esztétikátlannak. Ezért is lelkesedek annyira a grafikáért és az étlapmarketingért is. Amíg az egyik megcsiklandozza a szép érzéket, addig a másik gyönyörűen kézen fogja a vendégeket, és végig vezeti őket a döntés stresszes és rögös útjain. Ez a vendéglátosoknak kiváló lehetőség a profit maximalizálására. “