fbpx

Étlaptervezés

Ebben a posztban fogjuk kibontani az étlaptervezés egyes lépéseit. Ha nem olvastad el az előző posztot arról, hogy mi is ez pontosan akkor ITT megteheted. Fontos, hogy megértsd az alapokat mivel az írások egymásra fognak épülni.

Étlap készítés, étlaptervezés
Étlap tervezés

Étlaptervezés profi módon

Avagy hogyan használhatják az éttermek és a bárok a profin megtervezett étlapokat arra, hogy többet keressenek.

Akkor lássuk a lényeget. Az első és az egyik legfontosabb lépés az az, hogy csoportosítani kell az ételeinket.

Hogy miért?

Azért mert tudnunk kell, hogy a kínálatunkban szereplő tételek közül melyeket kell kiemelten megjeleníteni az étlapunkon. Nem feltétlenül az lesz a nyerő étel, amelyiket a legtöbbször adjuk el, hiszen ebben a csoportosításban nem csak a népszerűséget, hanem a haszonkulcsot is figyelembe kell venni. Egyébként is miért kellene egy olyan ételt promózni, amelyik úgyis jól teljesít. Fontos elvárás az, hogy pontosan számoljuk ki az értékeket, mert csak így lehet jó eredményeket elérni.

Nézzük hogyan is megy az étlap tervezés a menu engineering szabályai alapján

Minden vendéglátós pontosan tudja azt, hogy kell kiszámolni a haszon mértékét egy ételen. Egyszerűen minden költséget össze kell adni amiből kijön a előállítási költség majd ezt az értéket kivonjuk az eladási árból. De ez annyira egyértelmű, hogy nem is akarok több szót pazarolni rá.

Ezek után az elmúlt időszakot figyelembe véve minden ételhez csatolni kell egyfajta tetszési indexet. Azok amelyeket sokszor rendelnek magasabb számot kap míg azok amelyeket kevesebszer azok alacsonyabbat.

Amikor megvannak az értékek, akkor jön az első fontos lépés. Minden ételünket 4 csoportba kell sorolni. A csoportok a következők:

  • Az első csoportba azok az ételek fognak tartozni amiket nagy haszonnal tudunk értékesíteni és népszerűek is. Lehet meglepő de nem ezeket az étleket fogjuk promótálni hiszen ezek maguktól is jól teljesítenek.
  • A második csoportba kerülnek azok az ételek amelyek jó haszonnal értékesíthetők viszont ritkábban rendelik a vendégek. Ez lesz az a csoport amit ki kell emelni, hiszen fontos, hogy többet adjunk el belőle. Kizárunk minden zavaró tényezőt és a vendég figyelmét az ételre és nem az árára fogjuk terelni. Főleg azokat a vendégeket célozzuk meg vele, akik egyébként valami olcsó ételt rendelnének. Hiszen azok akik egyébként is drágább ételt rendelnek azok valószínűleg nem az ár alapján döntenek. Velünk nekünk nincs semmi dolgunk ők az ideális ügyfelek.
  • A harmadik csoportba kerülnek azok az ételek amelyek ugyan jól teljesítenek, mert sokszor rendelik őket, de nem igazán lehet nagy haszonnal értékesíteni.
  • A negyedik csoportban lesznek azok amik nem is igazán népszerűek és nem is hoznak túl nagy hasznot.

Hogyan tovább

A következő lépésben a négy csoportba tartozó ételeket az étlaptervezés (menu engineering) szabályai szerint fogjuk megjeleníteni az étlapon. A következő posztban részletesen leírom a lépéseket.

Még egy záró gondolat. Sokan még most is azt hiszik, hogy egy étteremnek nincs szüksége marketingre, hiszen az ételek a legjobb reklám eszközök. Nagyobbat nem is tévedhetnének. A mai világban amikor már teljesen körülvesz minket a reklámzaj, akkor ez mindenkire hatással van. Ha más nem a tudatalattira egészen biztosan, hiszen sokszor már azelőtt meghozzuk a döntéseinket mielőtt egyálltalán felfognánk azt. Ezzel pontosan ugyanígy vannak azok a vendégek is akik hozzánk betérnek. Használjuk ki a menu engineeringben lévő lehetőségeket, hiszen nem kerül szinte semmibe.

Ha szeretné megnézni milyen étlapjaink vannak akkor azt itt megteheti.

Ez egy youtube videó arról milyen könnyen tud tőlünk rendelni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..