A BRAND által jobban megjegyeznek az emberek

Manapság rengeteg cég van, ami olyan jól felépítette a brandjét, hogy szinte fel sem tűnik a mindennapi
életünkben, hogy folyamatosan használjuk a nevét. Sőt egyes esetekben a terméknév helyett már automatikusan a brand nevet használjuk, annyira beépült a tudatunkba. Ilyen például a Coca-Cola. Ha kimondod, azt, hogy Coca-Cola, mindenki tudja, hogy miről van szó, hogy hogy néz ki, és milyen a logója, és ami a legfontosabb, hogy mindenkiben ott van egy érzésvilág ami párosul mellé. (Karácsony, ünnepek, nyár, fiatalság, szabadság)

Bizony, a brand sokkal, de sokkal több mint csupán egy logó, egy szín, vagy az arculat. Leginkább úgy lehetne leírni: Az érzés, ami felbukkan valakiben, amikor meghallja a neved. Az, hogy a vevőid mit tapasztalnak tőled, mit közvetít az arculatod, a logód, a weboldalad, az értékeid, milyen a kiszolgálásod, hogyan válaszolsz a telefonhívásokra, hogyan kezelik a dolgozóid a vendégeket.

Egy erős brand vendégekkel tölti fel az éttermed!

Azért rendkívül fontos megtervezni a márkádat, az értékeidet, mert ha nem tervezed meg, valójában akkor is van márkád. Ha szeretnéd ha nem, akkor is hatással vagy az emberekre. Mindenképpen kialakul bennük egy kép rólad, és az éttermedről is.

Pont, mint egy üzleti találkozón.

Azért mert te nem akarsz foglalkozni azzal, hogy milyen hatást keltesz másokban, ugyanúgy az első 5mp-ben már kialakul egy kép rólad. Akkor is ha mackónadrágban, fésületlenül, rágózva és motyogva kommunikálsz a másik féllel, és akkor is, ha öltönyben, méltósággal, tisztelettel, és megnyerően jelensz meg, de ugye érzed, hogy nem ugyanaz a kettő. Vagyis: TERVEZD MEG A MÁRKÁD! – mert ezen állhat vagy bukhat, hogy mennyire tudod megtölteni vendégekkel az éttermed!

A márka megkülönböztet a többi étteremtől!

És ha személyiséget ad az éttermednek, akkor arról beszélni is fognak! Gondolj most pl. a zenészekre. Hány olyan énekes van, akinek remek a hangja, de nincsen karaktere, személyisége, ezáltal elveszik a süllyesztőbe? Nem úgy mint Freddie Mercury! Olyannyira karakteres énekes volt, hogy 2018-ban még mozifilm is készült róla! Te melyik szeretnél lenni? Egy jó hangú énekes, akit senki nem jegyez meg, vagy pedig egy Freddie Mercury?!

Egy jól felépített brand ajánlásokat hoz mindenfelől! (és ezáltal vendégeket)

Ha pedig az emberek megjegyeznek, akkor beszélni is fognak rólad! Hisz a karakteres megjelenésre mindenki odafigyel, és szívesen osztja meg az élményét vele kapcsolatban. A vendéglátó szektorban pedig egy igen erős marketing eszköz a szájról szájra terjedés. Ha ez nincs kiaknázva egy jó márkával, súlyos profittól fogsz elesni!

A brand értékeket közvetít és ezáltal bizalmat támaszt feléd.

Talán te is hallottál már hasonló megnyilvánulásokat: ‘Oh én abba a kínaiba(vagy akármilyen étterembe) nem megyek, kitudja milyen húsból főznek ezek.”

Nos, egy jó brandel, GARANTÁLOM, hogy ez sosem fog megtörténni, ugyanis bizalmat gerjesztesz a vendégeidben, elkezdenek észrevenni, majd megjegyezni, majd megkedvelni, majd megbízni benned, majd pedig mindenkinek beszélni rólad!

A brand célt ad és motiválja a dolgozóidat

Egy brand nem csak kifelé, de befelé is üzenetet közvetít: Értékek, amiért érdemes küzdeni. Célok, amiket el akarnak majd érni. Sőt, büszkeség és presztizs, hogy nálad dolgozhatnak. (És te hol dolgozol? Az ‘XY’-ban! -vágja rá büszkén)

Egy jó branddel értéket tudsz adni a dolgozóid kezébe, amivel motiválod őket, ezáltal jóval hatékonyabbak lesznek!

Ezekben is tudunk neked segíteni

Vele fogsz dolgozni.

Horváth Gabi
Brandépítés, marketing stratégia.

“”