Neked is fontos a minőségi munkaerő?

Neked is a munkaerő toborzással van a legnagyobb problémád? Nem találsz szakácsot vagy pincért? A mi módszerünkkel, elérjük azokat az embereket, akik a legjobbak számodra.

Milyen egy átlagos hirdetés

Hogy megértsük miért jobb a mi módszerünk, ahhoz először meg kell érteni, miért rossz az, amivel a legtöbb étterem próbálkozik.
Mutatunk pár példát, amit a facebookról szedtünk le, persze a pontos telefonszámot és email címet kitöröltük.

1, “Budapest xy. kerületébe nyíló étterembe keresünk szakácsokat és pincéreket. Kiválló munkahely, versenyképes fizetés. info@xy.hu

2, “Sziasztok! Felszolgálót keresünk xy.kerületi éttermünkbe! Jelentkezni a 065555555 es számon lehet!”

Nézzük mi történik ezekkel a hirdetésekkel!

A munkaadó kirakja a posztot a facebookra. Jönnek a kommentek, amik vagy felteszik azokat az alapvető kérdéseket, amik hiányoznak a hirdetés szövegéből, vagy egyből elkezdik szidni a hirdetőt, valljuk be teljes joggal.

Azok a szakemberek, akik valóban igényesek a munkájukra és tisztában vannak a képességeikkel,  egy ilyen hirdetés láttán, egyszerűen nem fognak kérdezgetni, hanem csak tovább görgetnek.

Aki egy ilyen posztra jelentkezik, nagy valószínűséggel nem minőségi munkaerő,
hanem az, akinek mindegy, hogy hol és mit csinál.

Mi a rossz ezekben a hirdetésekben

Ezekkel a hirdetésekkel az a legnagyobb probléma, hogy pont azokat az információkat nem tartalmazzák, amik a munkavállalónak a legfontosabbak. De nem csak a munkavállaló szempontjából rossz ez a hirdetés típus, hiszen a munkáltató elvárásait sem tartalmazza. Hiába jelentkezik 10 ember, ha ezek az emberek nem alkalmasak a munkára, például a tapasztalat hiánya miatt, vagy mert nem illenek bele a már összeszokott csapatba.

1, Mi az, ami a munkavállalót érdekli?

  • Milyen körülmények között kell dolgozni?
  • Heti/napi hány óra a munkaidő?
  • Hány szabadnap van?
  • Mennyi a fizetés?
  • Pontosan milyen étteremről van szó (hamburgerező, Magyaros, Fine dining, stb..)?

2, Mi az, ami a munkáltatónak fontos?

  • Legyen-e munkatapasztalata a jelentkezőnek?
  • Ha igen, hány éves és hol szerezte?
  • Hajlandó-e alkalmazkodni a helyi viszonyokhoz?
  • Ért-e bizonyos gépekhez, rendszerhez?
  • Fontos-e, hogy csapatjátékos legyen a jelentkező, vagy mindegy mert egyedül van a konyhán?

Mi az a landing oldal?

A landing oldalakat már évtizedek óta használják az online marketingben. Nem szeretnék túlságosan belemenni a részletekbe, elég annyi, hogy sok típusa van. Ami számunkra a legfontosabb minőségi munkaerő toborzásra tökéletesen alkalmas, sőt messze a legjobb megoldás.

Első lépés

Megcsinálunk egy weboldalt, ami nem is igazán weboldal, mert csak egyetlen oldal, aminek az a célja, hogy a számodra legmegfelelőbb jelentkezőket megtalálja. Kiemeljük azokat a feltételeket, amelyek csábítóak lehetnek a munkavállaló számára.

Landing
Jelentkezési lap

Második lépés

Beillesztünk egy űrlapot az oldalba, ahol kérdéseket tudsz feltenni a jelentkezőknek. Ezekkel a kérdésekkel annyira meg tudjuk szűrni az embereket, hogy hozzád már csak a legjobbak fognak eljutni. Az űrlap kérdéseit a te igényeidhez igazítjuk.

Harmadik lépés

Megcsináljuk a hirdetésedet, amit a facebookon megosztunk és igény esetén meg is hirdetünk. Az érdeklődőket átirányítjuk a landing oldalra. Ha valaki számára érdekes lehet a pozíció, akkor ki fogja tölteni a jelentkezési lapot, ami egy fél perces folyamat.

Facebook hírdetés

Negyedik lépés

Az emberek adatait, név, cím ,telefonszám, tapasztalat, bármi, ami fontos a számodra látni fogod egy excel táblázatban.

Pontos képet kapsz a jelentkezőkről, mielőtt még felhívnád bármelyiket is.

Mivel ez a módszer még nincs elterjedve Magyaroszágon, talán furcsának tűnhet, viszont jelenleg ennél nincs hatásosabb forma a munkaerő toborzásra.

Mi van akkor, ha lusták az emberek kitölteni a jelentkezési lapot, vagy nem értik mit kell csinálni?

Ilyen valóban van, DE ha belegondolsz szükséged van egy olyan emberre, aki annyira nem képes, hogy fél percet rászánjon az űrlap kitöltésére vagy nincs olyan szellemi szinten, hogy pár egyszerű kérdésre tudjon válaszolni?
Biztos, hogy az ilyen jelentkező a megfelelő a számodra?

Erre a folyamatra úgy kell tekinteni, mint egyfajta szűrőre. Aki ezt nem tudja megugrani hidd el nem is való a csapatodba!

Ezekben is tudunk neked segíteni

Vele fogsz dolgozni.

Gyuró Attila

Weboldalak készítése, a kreatív vendéglátás alapítója

“Húsz éve a vendéglátás közelében dolgozom, vagy mint alkalmazott egy luxus hajó fedélzetén vagy mint a vendéglátást kiszolgáló vállalkozások vezetője. Régóta látom és érzékelem, hogy nincs olyan szolgáltatás ma Magyarországon, ami levenné az éttermek vagy bárok tulajdonosairól, a professzionális marketing vagy éppen a brandépítés terheit. Amikor elkezdtem megszervezni a Kreatív Vendéglátás csapatát, akkor az volt a cél, hogy olyan embereket hozzak össze, akik a saját szakmájukban már letettek valamit az asztalra. 8 éve hobbiból kezdtem el foglalkozni honlapkészítéssel, azóta a hobbiból saját vállalkozás lett.